Tuesday, May 8, 2012

sekitar PBAKL 2012

salam 'alaik




PBAKL 2012 dan pun tamat. ada masa dan panjang umur jumpa lagi tahun depan. insya-ALLAH. Alhamdulillah, ALLAH bagi saya pergi lagi ke pesta buku tahun ni walaupun pada mulanya berbelah bahagi. nak pergi ke tak nak. presentation dan submit research paper pada 8 mei yakni hari ni buat saya pening nak pergi ke tak nak.

akhirnya, dengan tekad ke terminal, beli tiket ke KL on the spot. Alhamdulillah ada. nasib baik juga malam sebelumnya bertungkus lumus menyiapkan research paper saya. sebelum tu ada kisahnya. bus carter untuk ke sana di bawah salah satu society di UIA ada disediakan. sempat juga saya masukkan nama, namun last minute cancel. akhirnya ALLAH aturkan untuk saya pergi sendirian.^^

dan pagi tadi, presentation dan research paper dah selamat hantar. hanya ALLAH yang tahu betul salahnya. kalau setakat itu usaha yang dikurniakan untuk saya, Alhamdulillah, syukur, redha. DIA yang tahu apa yang terbaik untuk setiap hamba-NYA :)

Dua hari terakhir kami buat serangan secara aman ke PWTC. nescaya ia tidak mengecewakan. malah menyeronokkan :) sebab tu saya usahakan juga untuk pergi. sampai sahaja dekat terminal Putra Sabtu petang tu, terus ke PWTC. dengan backpack sekali pergi. hihi. tidak cukup untuk setengah hari tu, kami sambung esoknya dar tengah sampai ke petang.

penat berjalan, penat bawak plastik buku. penat pilih buku. penat beratur nak bayar. penat ! tapi ada satu yang tak penat. "dia" begitu seronok sekali. mengalirnya laju seumpama air. ditarik keluar nak dihulurkan. apa dia. cuba teka?





antara buku2 yang sempat saya beli. semoga bermanfaat. kenangan PBAKL 2012. 
"Tarbiyah Al-Awlad" ada jumpa tapi tak beli. memang nak beli kalau jumpa, tapi apa kan daya jumpa buku di saat-saat nak balik dah. nak g draw duit, masya-ALLAH, ramai yang tengh beratur :(

awok tu, nak bace boleh la. nanti saya bawak balik deh :)



 ini yang buat saya nak jugak ke KL weekend lepas. salah satunya. hee~
terima kasih Papa Harith untuk cake yang sedap ini. bukan calang2 kek tau :)
untuk Mama Mia jugak yang buat cheese cake untuk Cu kila. dapat jumpa Mia. ^^


saya dah pandai baca buku...^-*



 akhirnya, dapat jumpa puteri berdua ni. kakak Yaya dan Azzahra^^


Azzahra. senyuman termahal. susah sangat nak senyum :)


last but not least, Yusuf si bambam. comeykan pipi dia. rasa nak tarik2 je. Tokma kata pipi Yusuf bersinar-sinar. hehehe. 






nota 1: lagi 2 minggu untuk ke final exam.
nota 2: untuk adik-adik di luar sana, yang dapat masuk UIA, silalah terima. tak rugi masuk UIA. insya-ALLAH. bukan nak promote tapi cuma nak bagitau :)
UIA won't let you frustrate. yang penting pandai bawak diri :)

No comments:

Blogger templates

About this blog

"Ya Allah bukakanlah pendengaran hatiku untuk mengingatiMu,kurniakanlah bagiku ketaatan kepadaMu dan ketaatan pada RasulMu serta beramal dengan kitabMu"....

Blogger news

Lilypie Angel and Memorial tickers

Cheeky Quotes

peringatan...~

sesaat matamu berkedip ingatlah ALLAH sedetik jantungmu berdegup ingatlah ALLAH sehalus budimu ditabur ingatlah ALLAH sekilas hatimu ditaut ingatlah ALLAH