Wednesday, February 9, 2011

Awak dan saya

salam a'laik....


Masih kah kau ingat sewaktu dulu,

Kita dok main sama2. Hehehe. Ye la tu.


Awak ingat tak, masa darjah 5 awak suka pinjam komik “kawan” dari saya. Masa tu la kita mula rapatkan? Walaupun sebelum ni memang dah kenal. Hehehe. Awak pergi rumah saya sama ada nak baca buku atau pun pinjam buku. Masa tu saya darjah 6.

Bila saya masuk form 1, kita dah jarang jumpa. Saya masuk asrama, balik sebulan sekali. Tapi bila saya balik saya mesti pergi rumah awak, masa tu awak duduk dekat surau. Dok borak2 kat tangga tu kan. Kadang2 awak ikut Ma dan We pergi melawat saya kat sekolah. Dan sekarang awak pergi melawat adik pulak dekat sekolah yang sama. Hehehe.

Bila awak dah pindah rumah datuk, saya dah jarang ke pergi rumah awak. Malu la. Hehehe. Masa tu saya form 3. Kalau balik pun, jarang juMpa awak. Awak pun sama kan?

Bila saya dah masuk UIA PJ, lagi jarang jumpa awak. Masa tu pun awak busy dengan SPM. Kelas tambahan setiap masa. Maklumlah, anak didik kesayangan Sir Loo. Hehehe. Best student kat sekolah. Dapat result pun bagus. Malu saya nak jumpa awak. Huhuhu.

Dapat pulak offer ke oversea. Laagi lah saya malu nak bersua muka dengan awak. Lepas tu kita jarang jumpa. Masa saya cuti awak tak cuti dan sebaliknya. Kita mesej2 saja. Sempatlah kita keluar berdua kan before awak fly? First keluar jumpa kat KL Sentral, pastu kita g Sunway Pyramid, dan last sekali saya bawak awak jalan2 ke rumah kakak saya.

Tapi sebelum awak fly, kita tak sempat jumpa. Busynye awak. Agak terkilan. Hari awak fly, saya tak g hantar pun, masa tu tengah final. Tapi saya pun malu nak jumpa awak. Huhuhu.

Akhirnya “tembok segan, malu” saya pecah jua. Kenapa perlu malu. Saya pun student jugak. Cuma belajar kat Malaysia. Saya pun masuk university jugak.

Saya rasa jauh itu yang mendekatkan kita. Walaup jauh, kita tetap contact. Tak Y!M, skype. Tak pon webcam. Hehehe. Seronok kan? Kali pertama awak balik Malaysia, saya sangat excited. Tak sabar nak jumpa. Kebetulan masa tu saya pun tengah cuti. Tapi awak pulak sibuk dengan aktiviti lain. Kita tak keluar kan masa tu?

Dan tahun ni kali kedua awak balik Malaysia, tapi sikit pun tak bagitau saya. Huhuhu. Tapi takpe, saya tak ambik hati. Mungkin awak lupa nak inform. Kalau awak rasa cuti awak kali ni sangat bermakna, begitu juga saya. Dari dulu lagi saya dah plan nak “dating secara halal” dengan awak. Kali ni baru berjaya. Syabas untuk kita berdua. Heheeh.

Kita keluar dari pagi hingga ke petang. Borak macam2 perkara. I’ve noticed one thing about you. You have successfully become a talkative one. Hehehe. Kalau dekat Y!M kita boleh cakap macam2, kenapa bila dok depan mata perlu jadi awkward kan? Hehehe. I’m trying myself to make a conversation with you. We talked a lot, right? But, we missed something on that day. Huhuhu. Why don’t we snap one or two photos of us? But it’s okay, you photo is always be in my mind.

That is the most exciting moment that I’ve ever had. We made our day. One day out with the person that really closes to me after my family. It’s more than a friendship. We’re just like a sibling. That’s I can say.

<

<

<






Dear you, thanks for spending your great time with me. Sorry for any inconvenience. That’s all I can do. Huhuhu. I hope that you are really enjoyed on that day. The same goes to me. I wish to have a day with you again. Till we meet again...

INSYA-ALLAH. (^-*)




wassalam.....

1 comment:

Nadzipah said...

terharu2...

finally..berjaya dtg cc n read ur nice n touching n3...

thanks a lot sis^^really appreciate that...=))

luv u n till we meet again..wif ALLAH's will..iA..

i'm gonna go 2morrow..huhu..

Blogger templates

About this blog

"Ya Allah bukakanlah pendengaran hatiku untuk mengingatiMu,kurniakanlah bagiku ketaatan kepadaMu dan ketaatan pada RasulMu serta beramal dengan kitabMu"....

Blogger news

Lilypie Angel and Memorial tickers

peringatan...~

sesaat matamu berkedip ingatlah ALLAH sedetik jantungmu berdegup ingatlah ALLAH sehalus budimu ditabur ingatlah ALLAH sekilas hatimu ditaut ingatlah ALLAH