Sunday, June 19, 2011

selamat hari ayah :)





salam 'alaik



sebenarnya saya dah post n3 hari ayah, tapi terlalu awal la pulak. hehehe. tapi takpe, everyday is hari ayah, kan? hari ni barulah sebenarnya hari ayah ye. maaflah ayah2 sekalian. hehehe. yang penting you are always be a hero.



saya mempunyai seorang ayah yang penyayang walaupun garang. tapi garang2 ayah saya, saya tak penah lagi kena pukul ngan hanger. hehehe. sweet tak? kena marah tu selalu lah, sebab anak dia yang sorang ni berperwatakan yang agak aneh. mungkin kah?

yang penting ayah saya tak pernah tak bagi apa yang saya mintak. semua bagi tak pernah miss, walau saya takut2 nak mintak, ataupun mintak melalui orang tengah. mak saya lah. hehehe. tapai kadang2 beliau suruh saya bagitau sendiri. biar ada keyakinan sikit.
eheh!


dan saya mintak, dapatlah acer sebijik, walaupun dah ada kat tangan manusia mana ntah, yang memang tak berpekerti yang mulia. sedih bila ingat balik. sayang tu harta ayah saya okey.


tapi yang pasti kenangan dengan arwah ayah tetap di sanubari saya. tiada siapa yang bisa menggantikan beliau. kalau tak ada ayah saya, tidak saya sampai ke tahap ini. mengambil berat terutama pasal agama. mengaji Quran sangat penting. tak g mengaji dulu kena piat tau. khatam jugak akhirnya. Alhamdulillah. terima kasih ayahku sayang.


kenangan terakhir, masa ayah hantar saya masuk UIA kuantan, sebabnya saya balik lepas tu arwah dah tak boleh buat apa dah. wayar berselirat sana sini. yang tengok ni pun tak tega. sehinggalah saya mendapat panggilan telefon mengkhabarkan pemergian arwah di malam pertama Ramadhan tahun 2009.
kami dah siap sedia untuk berpuasa si hospital tahun itu, tapi DIA yang mengetahui segala-galanya.

walaupun arwah ayah sudah pergi, tapi saya masih ada abang2 yang penyayang walaupun tak seperti arwah ayah. semestinya seorang ibu yang tabah dan sabar. itu kekuatan saya.


HAPPY FATHERS' DAY to all daddies in the world

istimewa untuk abang2 dan abang2 ipar (Abah Firdaus, Abah Kakak, Abah Muhammad, Ayah Along Zafran, Abah Along, Ayah Abang Long Rafiq, Abah Maisarah, Ayah Amir, Papa Alea, Papa Harith, Papa Farah dan Abah Sahzwan) sweet kan mereka. eh, mesti . ayah-ayah kasanova kelas pertama, jangan main. untung anak2 sedare saya dan isteri mereka. hehehe.

may your life be blessed forever and ever.

some of gorgeous daddies in the family. from left: Abah Maisarah, Papa Harith, Ayah Along Zafran, Papa Alea dan Ayah Amir) (^_*)



see, best daddies ever had (^_^)



and we are a happy family forever. Insya-Allah.



p/s : daddy2 sekalian buleh lah bagi cadangan untuk next family day tahun depan. kertas2 kerja bakal dibuat. harap maklum!




wassalam


No comments:

Blogger templates

About this blog

"Ya Allah bukakanlah pendengaran hatiku untuk mengingatiMu,kurniakanlah bagiku ketaatan kepadaMu dan ketaatan pada RasulMu serta beramal dengan kitabMu"....

Blogger news

Lilypie Angel and Memorial tickers

peringatan...~

sesaat matamu berkedip ingatlah ALLAH sedetik jantungmu berdegup ingatlah ALLAH sehalus budimu ditabur ingatlah ALLAH sekilas hatimu ditaut ingatlah ALLAH