Saturday, August 4, 2012

untitled

salam 'alaik



Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulilah. melepasi fasa kedua Ramadhan. bagaimana setakat ini. moga-moga mendapat ijazah ketaqwaan yang diidam-idamkan. Insya-ALLAH :)

mula-mula ank ucapkan mabruk untuk Imam Muda musim ke-3. untuk IM Jabar atas 'kemenangan' sebagai IM musim ke-3. saya ingatkan IM Hafiz yang dapat. :D
semoga terus bersemangat untuk menyampaikan dakwah.

 puasa di rumah sangat heaven, walaupun hanya kami berdua (ma dan saya). yang heaven dapat berterawikh di masjid, mendengar bacaan imam "kegemaran" saya. hahaha. :P
menjadi pemerhati di masjid. oh, benarlah cakap ustaz
"tak ramai orang muda g masjid. (tak ramai yang dapat ganti golongan yang berumur)"

bazar Ramadan. tak dinafikan Malaysia kaya dengan 'bazar Ramadan' di bulan puasa. setiap hari ke USM, boleh kira berapa banyak bazar di sepanjang perjalanan. pengunjungnya toksah bagitau la. ramai sekali. harganya,ibarat si penjual tu "boleh ke Mekah balik hari". hahaha:P


ID TRAINING saya. saat2 respondents hampir mencukupi dan data di 'analyze'kan, resultnya cukup mengecewakan. hampir sahaja saya menangis. kerana untuk meneruskan report dengan result sebegitu tidak mungkin. maka cadangan supervisor saya "hasni, kamu tukar tajuk dan objective. dan buat descriptive analysis."

tajuk asal yang diberikan tak mungkin untuk saya buat dalam masa 2 bulan. kerana tugasan itu untuk student masters. saya mengaku saya tak mampu lagi untuk itu pada masa sekarang. level itu terlalu tinggi untuk saya yang degree "masih merangkak".

pernah juga saya ditanya SV.
"nak buat masters kat sini?"
aduh, susah jugak soalan. hehehe.
"hajatnya nak buat.tapi bukan kat sini"

terus terang saya katakan.






itu sahaja.
selamat meneruskan perjuangan untuk menggenggam ijazah ketaqwaan. insya-ALLAH. :)


dear you, "hold your horses"
HE will always be with you
all the times :)






No comments:

Blogger templates

About this blog

"Ya Allah bukakanlah pendengaran hatiku untuk mengingatiMu,kurniakanlah bagiku ketaatan kepadaMu dan ketaatan pada RasulMu serta beramal dengan kitabMu"....

Blogger news

Lilypie Angel and Memorial tickers

peringatan...~

sesaat matamu berkedip ingatlah ALLAH sedetik jantungmu berdegup ingatlah ALLAH sehalus budimu ditabur ingatlah ALLAH sekilas hatimu ditaut ingatlah ALLAH