Thursday, September 27, 2012

apabila lutut sama lutut bertemu

assalamu'alaikum wbt



Alhamdulillah, minggu ke-3 di tahun 4. sudah rasa kepayahannya. semoga ALLAH mempermudahkan.
Report mini project sudah dihantar dan the presentation will be on the coming Wednesday. may everything goes well :)

Alhamdulillah, hari ini juga bertemu mata ke mata, duduk bersama-sama, lutut bertemu lutut dengan akhawat-akhawat tercinta. Subhanallah, rindu untuk berceloteh. setelah sekian lama membawa haluan masing-masing selama 2 bulan lebih bercuti.

tahniah juga untuk naqibah saya Kak Aini. dah dapat posting. semoga menjadi pharmacist yang berdedikasi, bekerja demi agama dan bangsa. Insha-ALLAH :)
rindu nak dengar suara Kak Aini. 



Apabila seseorang dikehendaki ALLAH untuk menjadi baik, ALLAH akan memberi rezeki kepadanya berupa sahabat yang baik. Jika ia lupa, maka sahabat itu akan mengingatkan, dan jika ia ingat, maka sahabat itu akan menolongnya :)



sahabat semua, menjadi baik adalah sukar bukan? malah saya sendiri mengaku untuk istiqamah itu sesuatu yang sangat sukar.  tetapi jika semuanya dibuat hanya kerana ALLAH, insha-ALLAH , Dia akan mempermudahkan segalanya untuk hamba-NYA yang tercinta. Subhanallah!

ingat sahaja ayat-ayat cinta-NYA yang sweet itu


"ALLAH tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum itu melainkan mereka sendiri yang mengubahnya"
[Ar-Ra'd:11]

lalu, apa tugas kita? menuyuruh orang lain berubah untuk kita? tidak mungkin sama sekali!
mari bersama-sama muhasabah diri. untuk diri sendiri dan juga semua.

kasih sayang ALLAH untuk hamba-NYA tidak pernah berbelah bahagi. apa sahaja kebaikan yang dibuat akan dibalas dengan pahala yang berlipat ganda. apa sahaja keburukan yang dibuat akan dibalas setimpal dengan apa yang telah dibuat.

tepuk dada tanya iman. apa tugas kita sekarang? :)



No comments:

Blogger templates

About this blog

"Ya Allah bukakanlah pendengaran hatiku untuk mengingatiMu,kurniakanlah bagiku ketaatan kepadaMu dan ketaatan pada RasulMu serta beramal dengan kitabMu"....

Blogger news

Lilypie Angel and Memorial tickers

Cheeky Quotes

peringatan...~

sesaat matamu berkedip ingatlah ALLAH sedetik jantungmu berdegup ingatlah ALLAH sehalus budimu ditabur ingatlah ALLAH sekilas hatimu ditaut ingatlah ALLAH