Friday, October 5, 2012

Catatan Perjalanan; Kelantan 2012 (mewakili sahabat-sahabat)

Assalamu'alaikum wbt




Semoga semuanya di bawah perlindungan ALLAH :)
Alhamdulillah untuk semua kurniaan-NYA yang tidak terhitung banyaknya. Maka nikmat tuhanmu yang mana yang engkau dustakan?

Alhamdulillah, presentation saya berakhir semalam. Hilang semua persaan gundah gulana yang hanya ALLAH sahaja yang tahu :) Takutnya sekiranya soalan yang ditanya evaluator tak dapat jawab. Result yang sepenuhnya tak tahu bila.

"Dah bulatkan tekad, maka bertawakkallah kepada ALLAH. ALLAH suka orang yang bertawakkal" :)

Dan yang pastinya colorectal cancer research yang saya jalankan bukan perkara yang sia-sia. :)
Kalau tidak masakan saya membaca berkenaan colorectal cancer hanya sebagai free reading. eheh!

Okey, berbalik kepada  tajuk di atas, mewakili sahabat-sahabat saya yang berkunjung ke negeri Cik Siti Wan Kembang, tanah tumpah kelahiran saya. Kalau saya sendiri tidak perlu untuk catatan perjalanan kalau setiap bulan balik rumah. hehehe :)

Khamis minggu lepas kami pergi Kelantan. Disebabkan mereka bertiga nak ke sana, maka saya balik sekali lah. Hehehe. Walaupun hanya hari Sabtu saya join mereka berjalan-jalan :)

Ermm, biasanya kalau orang luar pergi Kelantan, apa yang mereka beli? Menurut pengalaman saya, mereka gemar membeli toto, selimut dan periuk belanga. Itu yang sudah berkeluarga. Tak lupa juga kain tudung dan baju. Hehehe. Dan memang tak dinafikan, kat Bazar Tok Guru boleh rambang mata dan tidak mengecewakan siapa sahaja yang berkunjung ke sana. Tak terkecuali saya :)





Hari Jumaat saya hanya di rumah. Hari Sabtu baru join mereka. Kami ke Karnival Mahabbah IKIM dan sepertimana yang dirancang ke Bazar Tok Guru untuk shopping :)
Memang terbaik. Nak mai Klate lagi dok?D









Bersama DJ Fairuz :)
tak sempat plak jumpa Ustaz Erwan yang suara sedap terr :(



:)


Hari Ahad bertolak balik Kuantan. Sempat juga mereka ke rumah saya. Nanti senang la nak datang lagi :P
Sampai ada yang sempat tanya Ma, bila nak bekwoh (kenduri)?
Insha-ALLAH tahun depan. Eheh ^_*



ehem2, room mate saya. Satu bilik dari 2nd year lagi. hee~





Ni masjid kat Jerteh yang 100% kayu. 
Lalu Terengganu untung sebab banyak masjid dan cantik-cantik plak tu :)





Itu sahaja catatan perjalanan saya. Eh kami. Terima kasih kerana berkunjung Diba, Qilah dan Kak Syima. Jangan serik untuk datang lagi. Tapi kalau kenduri wajib tau datang. Hehehe :D





Nota 1 : Tahniah untuk yang bakal convo :) 
Minggu ni akan ke UIA Gombak sempena Pesta Konvokesyen 2012. Pergi jalan-jalan dulu sebelum tiba hari sendiri tahun depan. Insha-ALLAH. Mohon doa semua smeoga dipermudahkan :)



No comments:

Blogger templates

About this blog

"Ya Allah bukakanlah pendengaran hatiku untuk mengingatiMu,kurniakanlah bagiku ketaatan kepadaMu dan ketaatan pada RasulMu serta beramal dengan kitabMu"....

Blogger news

Lilypie Angel and Memorial tickers

peringatan...~

sesaat matamu berkedip ingatlah ALLAH sedetik jantungmu berdegup ingatlah ALLAH sehalus budimu ditabur ingatlah ALLAH sekilas hatimu ditaut ingatlah ALLAH