Sunday, December 16, 2012

Kakak; first niece ever :")

Salam 'Alaik





Kakak, another name for my first niece ever :")

Ya, Kakak atau Kakak Anis dilahirkan pada tahun 1991. Dua tahun muda daripada saya. Maksudnya umur saya dua tahun, i already got my first niece. Hehehe. Masih terlalu muda saya kira :D

Betul la, masa kecik-kecik memang kami main sama-sama. Saiz baju pun lebih kurang. Tapi sekarang dah tak la. Hehehe. Masih saya kakak saya beli baju untuk saya, tapi Kakak yang pakai :")

Kakak ialah cucu perempuan pertama Tok Ma dan arwah Tok Wan selepas Firdaus. Tok Wan panggil Kakak Ipah, bukan kakak. Nama tu hanya special untuk Tok Wan sorang je :")
Kakak pun mesti rindu Tok Wan kan? Dua tahun Kakak duduk dengan Tok Wan dan Tok Ma sebabnya sekolah kat kampung masa form 4 dan form 5.




Kakak, bertudung hitam
Sebelah kiri saya kakak ipar
Si kecik kat belakang tu pun kakak jugak, Kakak Alia :")


 Sekarang dah umur 21, saya plak 23. Jadi bila kami keluar sama-sama orang kata macam adik beradik or kawan-kawan. Plus saya lagi kecik daripada Kakak :D


Alhamdulillah, lepas belajar kat Politeknik Johor, Kakak dah banyak berubah. Semoga terus thabat di jalan tarbiyah. Jalan yang sangat panjang dan berliku-liku Kakak. I have faith in you, you can do better :")
Sentiasa memohon kepada ALLAH supaya ditetapkan hati di gerabak tarbiyah ini.

Tahun depan Kakak dah nak konvo. Lagi awal pada Maksu dia nampak gayanya. Insha-ALLAH :")



Dan hari ni 16.12.12; hari lahir Kakak. Selamat Hari Lahir Kakak. Semoga sentiasa dibawah rahmat dan redha ALLAH sepanjang masa. Semoga peningkatan umurmu sejajar dengan peningkatan ibadahmu kepada si DIA. Insha-ALLAH :")

p/s:  Kalau Kakak dan ready nak kawen pun okey je Kak. Bakal "Pak Su" Kakak pun tak muncul lagi ni. Hehehe :P


 I don't say it often, but i love you Fillah :")







Nota 1: Sehari dua ni hujan mencurah-curah. Salah satu daripada tanda kekuasaan ALLAH, yang menurunkan hujan untuk menyuburkan bumi. Dengan suburnya bumi pokok-pokok pun berbuah yang mana menjadi makanan untuk manusia dan ciptaan yang lain. Subhanallah! 
"Maka nikmat tuhanmu yang mana yang kau dustakan?"
31 kali ALLAH ulang.

Nota 2: Seronoknya "Adamukhriz" di Korea sekarang. Dia sebenarnya tak g London pun. Hihi. Untunglah boleh rasa nun. Hehehe. Kita nanti rasa panas je la. Kak Long dih? :D

Nota 3: BBW? Nak g ke tak nak?

Nota 4: Last but not least, good luck for "your" final examination. Selamat study dalam suasana winter ye. Itu baru ganas. Mencabar :D
Nak tido sama banyak dengan nak study. Hee~
Pergi kelas jalan molek-molek, nanti licin :")
Doakan saya jugak :")







No comments:

Blogger templates

About this blog

"Ya Allah bukakanlah pendengaran hatiku untuk mengingatiMu,kurniakanlah bagiku ketaatan kepadaMu dan ketaatan pada RasulMu serta beramal dengan kitabMu"....

Blogger news

Lilypie Angel and Memorial tickers

peringatan...~

sesaat matamu berkedip ingatlah ALLAH sedetik jantungmu berdegup ingatlah ALLAH sehalus budimu ditabur ingatlah ALLAH sekilas hatimu ditaut ingatlah ALLAH