Thursday, February 9, 2012

seketika di kedai buku....

salam 'alaik




hari kedua semester baru sudah berkunjung ke kedai buku. mencari keperluan, atau dengan kata lain nak tebus bb1M. hehehe. bijak bukan?

namun lain jadinya. tak pernah dilihat kedai buku sebegini rupa. ibaratnya macam baru lepas kena samun. amboih, kasar nampak. tidak lah, buku2 banyak tak ada kat shelf, berselerak bagai, dan stok banyak kehabisan.

and why?

kerana bb1M. ek? ye, gara2 boucer buku 1 malaysia untuk semua pelajar universiti yang boleh ditebus di mana2 kedai buku, buku begitu hangat dijual. begitu memberangsangkan. tak pernah dilihat kedai buku serupa itu. ulangan, tak pernah!

so, it's the right time to thank Malaysian government. ^^

untungkan jadi rakyat malaysia? tapi sebelum tu, rukun negara ingat tak? hahaha :P

dan saya teringat masa menonton 30 minit Ustaz Don, seorang pemanggil mengajukan soalan apa ciri2 pemerintahan yang ada pada pemimpin kita yang sama macam Rasulullah SAW.

dan jawab ustaz salah satu yang nampak sekarang adalah pemimpin nak bantu rakyat. gitulah lebih kurang.

pada zaman Rasulullah SAW dahulu, ada seorang sahabat datang ke rumah baginda dan minta sedikit bantuan. Rasulullah SAW pun tak mencukupi untuk baginda sekeluarga sendiri, dan baginda menyuruh sahabat tadi ke kedai minta barang yang dia nak dan bagitau Baginda Rasul yang akan bayar.

kalau salah tolong betul kan ye.

dan itulah situasi pemimpin kita sekarang. INSHA-ALLAH berkekalan ^^







nota : bb1M saya tak habis lagi ^^




untuk dia, sorry for everything. may your life be blessed.

4 comments:

Anonymous said...

i beg to differ, yes it is a way to help people, but i think ia ada maksud tersirat...i am happy too for the voucher, but THIS only time we should thank goverment. enough is enough...

kak ayu

hasnisyakila said...

super duper true^^

Nadiah Sidek said...

selamat shopping buku :D

hasnisyakila said...

hehhe...

kak nadiah, tak larat dah nak habiskan baucer tu...
kena tunggu stok buku baru..huhuhu..

Blogger templates

About this blog

"Ya Allah bukakanlah pendengaran hatiku untuk mengingatiMu,kurniakanlah bagiku ketaatan kepadaMu dan ketaatan pada RasulMu serta beramal dengan kitabMu"....

Blogger news

Lilypie Angel and Memorial tickers

peringatan...~

sesaat matamu berkedip ingatlah ALLAH sedetik jantungmu berdegup ingatlah ALLAH sehalus budimu ditabur ingatlah ALLAH sekilas hatimu ditaut ingatlah ALLAH