Thursday, December 8, 2011

love letters # 2




Bold


"there must be a certain distance between cars for safety
as such
there must be a distance between male and female for safety."



"ustaz boleh kata couple tu harus kalau ikut tiga perkara ni."

semua berdebar-debar. dup dap dup dap.....
orang kata couple haram. tup2 hari ni Ustaz Ridha kata harus.

"yang pertama:-no skyp-ing, no facebooking, no "sms'ing, yang kedua:-tak rindu merindui dan yang ketiga:-tak boleh keluar bersama. kalau sapa dapat ikut yang 3 perkara ni , couple tu jadi harus."



moral of the story:-
tak payah couple terus. couple lepas kahwin kan laaaaaagiiiiiii sweeeeeet ;)
dah halal, tak payah ragu2. ;))



"maha suci ALLAH yang menciptakan semuanya berpasangan baik dari apa yang ditumbuhkan oleh bumi dan dari diri mereka sendiri, mahupun dari apa yang mereka tidak ketahui."

(SURAH YASIN : 36)



ALLAH dah sediakan yang terbaik untuk semua. usah gundah gulana. DIA tahu apa yang terbaik untukmu. Hawa dicipta untuk melengkapkan Adam.
begitu jua disebaliknya.
akan tiba saatnya dirimu disunting oleh
seorang insan yang bernama lelaki
;)

2 comments:

Nadzipah said...

Teringat ustaz cakap camtu dulu.
Pelik dan berdebar-debar jugak la time tu..

Dah kata boleh couple kan..ekeke..

"Cintailah pencipta terlebih dahulu sebelum mencintai makhluk ciptaan-NYA"

couple lepas akad lagi best. nak buat apa pun orang dah tak kisah. yang penting ALLAH redha. insya-ALLAH.

HE knows who is the best for us. :)

hasnisyakila said...

ye betul....

sempurna habluminallah, sempurnalah hablumimnnas...

DIA dah susun yang terbaik untuk setiap hamba-NYA.
kita tunggu dan sabar.

insya-ALLAH ada yang trebaik untuk kita semua ;)

Blogger templates

About this blog

"Ya Allah bukakanlah pendengaran hatiku untuk mengingatiMu,kurniakanlah bagiku ketaatan kepadaMu dan ketaatan pada RasulMu serta beramal dengan kitabMu"....

Blogger news

Lilypie Angel and Memorial tickers

Cheeky Quotes

peringatan...~

sesaat matamu berkedip ingatlah ALLAH sedetik jantungmu berdegup ingatlah ALLAH sehalus budimu ditabur ingatlah ALLAH sekilas hatimu ditaut ingatlah ALLAH