Friday, December 4, 2009

macam-macam ragam..~

salam 'alaik...

kat rumah...
masa tengok tv...

"ibu,amir nak milo"...
pecah suara muhammad amir mintak milo ngan ibu dia...lapar la kut..tak pn nak tido..hhehee...
bangunlah ummu amir(ibu amir) pegi wat milo...

dan..bukan tu je...

"nak siku ibu"...
"yang sukila punya tak nak?"saya tanya dia...
"tak nak lah...nak yang ibu punya"...

tu la dia wan muhammad amir...umur baru 3 tahun setengah...cakapnya banyak..walaupun ada sikit2 pelat...pantang mintak milo mesti nak siku ibu..orang lain punya tak nak...tak sama kut...kalau tido pon mesti kena pegang siku kalau dia sedar...dok umah tok wan dia memang suka naik tangga...lompat2...juga suka tengk astro ceria...kalau dia dah tengok ceria memamg tak leh tukar lain dah...

kalau tanya...

"mir,tok wan mane?"
"tok wan pegi kerja lah"...

tu je yang dia tahu...amir2...

satu lagi...

"mir,i love u"...
dia jawab...."i bitu"...haha...maksudnya i love u to...pelat sangat...


ni lah dia wan muhammad amir...sangat2 suka dengan alia...kalau alia ada memang dia tak pegang orang lain da...biasalah alia kan cun.ehhee...

ngan adik dia pon kadang buat tak tau je...kalau bli mainan ke semua dia yang punya...yang adik pon jadi amir yang punya..kalau yang dia punya orang lain tak leh sentuh pon...even ibu dan ayahnya...sangat2 suka dengan lori,kereta korek dan seangkatan dengannya...kalau boleh nak buat koleksi...hihi....

kalau adik amir plak,naim tak banyak ragam...cuma selalu je kena buli dek abangnya..huhu..tapi naim cool je..hari tu dia demam..tangah2 malam nangis sekuat2 hati...semua orang bangun...risau kami..dah la tak de orang lelaki...tapi nasib baik kejap je...syukur...



wan muhammad naim...copy and paste of abu amir...(his father)...hihi...kadang2 kuat merajuk...kalau merajuk semua benda yang bagi kat dia,semua dia baling...marah la katakan...kalah orang tua..haha..naim2..

dan sorang lagi...
anak dara kak ti...


ni lah wan nur maisarah nabilah...ahaa..nabilah tu saya yang tambah..hihi..tapi ummu maisarah (mama maisarah)panggil dia sarah je...arwah tok wan dia dulu suh panggil nabilah...maisarah ni tak boleh orang lain pegang..asyik nangis je..kecuali mama dan abahnya lah..

tu lah sedikit sebanyak ragam amir,naim dan maisarah...dua minggu bersama antum sekalian...memang menyeronokkan....wassalam..

3 comments:

munirah said...

La, baru 3 ragam anak dara...
lain2 mane? Anak dara ke ada 36 orang..
jenuh nak tulis semua ragam depa..
coming soon, a je nyer son plak.. tak leh la amir nak ngorat.. bleh ngorat alea je,

hasnisyakila said...

haha...hak tu nanti dl...dah 3 org tu jah dok rumah ari tu...ehee...

hasnurul said...

i like ur writing. this is 1st time i'm visit ur blog. very nice n touching. keep up work..

Blogger templates

About this blog

"Ya Allah bukakanlah pendengaran hatiku untuk mengingatiMu,kurniakanlah bagiku ketaatan kepadaMu dan ketaatan pada RasulMu serta beramal dengan kitabMu"....

Blogger news

Lilypie Angel and Memorial tickers

Cheeky Quotes

peringatan...~

sesaat matamu berkedip ingatlah ALLAH sedetik jantungmu berdegup ingatlah ALLAH sehalus budimu ditabur ingatlah ALLAH sekilas hatimu ditaut ingatlah ALLAH