Saturday, July 17, 2010

mari berblogging...~

salam a'laik.....


sedar tak sedar dah hampir setahun saya menulis blog...ceewahhh...hehehe....kalau dulu kurang sikit bab2 blog walking ni....dan tak terfikir pun nak tulis blog.....hinggalah seoseorang tu bersuara...."kak ila tulis la blog...cerita pasal anak2 sedare kak ila..mesti best."
then,i replied..."uh malas eh ...kenape nak tulis blog."..nak cerita ape...huhuhu...

but then, i launched my blog "I CAN'T BE PERFECT" and the first reader was WAN NADZIPAH MAHARAH the person that asked me to do so a year ago...thank you sweetie...hehehe...
the other early readers were my sisters.....and now, i need to read their blog too...huhuhu....

kenapa "i can't be perfect"?????saya rasa ia sesuai untuk seorang saya yang masih lagi belajar untuk mencari sesuatu,untuk terus memperbaiki diri ke arah yang lebih baik dan sempurna....tidak ada yang sempurna melainkan ALLAH SWT....

Tukar nama blog????oh ,setakat ni tidak terfikir untuk tukar "i can't be perfect"...i love that words....sesuai dengan watak seorang insan kan????sempurna bukan dalam kamus hidup kita...kalau sempurna pun,akan ada kekurangan seseorang itu...semua tu adalah ciptaan ALLAH yang terbaik buat hamba-hamba-NYA...



KENAPA TULIS BLOG.....

ntah la..saya pun tak tau nak cakap ape...maybe it just like sharing something to the others....berkongsi apa yang saya baca,apa yang saya dengar dan apa yang saya alami...kita semua mengalami situasi yang berbeza bukan....

salah seorang junior sekolah dulu pernah tanya..."kenapa perlu menulis blog....lepas tu semua orang baca....ada yang tulis mengarut.."
i was stunned...speechless jap...saya cakap...."alah sesaje je...tapi tak semua blog mengarut tau....termasuk blog saya.."hehehe....

melulis memuaskan hati..wahhh...statement apakah ini...walaupun saya tahu bahasa yang saya guna untuk blog ni tak sebaku bahasa melayu....hehehe....sehinggakan one of sisters said "bila la kamu nak guna bahasa betul mase tulis blog."....well you know me...hahaha....tak nak blog saya skema...nak tulis kelantanese version nanti orang tak paham plak....huhuhu....

namun begitu sesetengah n3 saya mengundang sikit rasa terharu buat pembaca...itu yang saya dengar daripada kawan2 yang baca blog ni...tak salah...itu yang memang lahir dari hati saya...bila menulis mengenai orang yang tersayang yang sudah tiada lagi kat dunia ni,saya sendiri pun menitiskan air mata sambil tulis blog...

itu sahaja yang mampu saya luahkan...tapi tak tau la macam mana kalau mak saya pun baca n3 yang saya tulis..."masihku ingat"..sekarang ni masih di part 4...akan menyusul kemudian sambungannya..INSYA-ALLAH...mesti dia pun menitis air mata sebagaimana kakak2 dan abang2 saya...


DEAREST READERS' COMMENTS.....

ramai yang cakap blog ni "touching"...it might be yes or no....but,some of the readers says that my blog can make he or she cry....
my kakak said.."La, you made me cry in the middle of cc..."....tatkala membaca ruangan luahan hati saya kat sini

sepupu pulak cakap.."La,menitis air mata kat keyboard bace blog kamu.."
dan banyak lagi komen terutama dari pembaca setia blog saya iaitu kakak2 tercinta yang sering memberi kata-kata semangat kalau ada n3 saya yang menampakkan saya sedang "jiwa kacau"...huhuhu...



KOMEN SAYA....

terima kasih buat pembaca2 sekalian yang sudi singgah ke blog saya...saya tau blog ni bukan satu blog yang menarik...biasa-biasa sahaja...hanya satu luahan dan perkongsian penulis sahaja...I'm not good in explaining but i might good in writing...who knows.....

saya terima apa saja komen yang ditulis...bukan kah itu komen yang membina?????saya hanya menulis setakat kemampuan saya...
jika ada salah satu n3 yang mungkin menyakitkan hati bagi pembaca sekalian seribu kemaafan saya pohon...
yang baik itu datang dari ALLAH yang buruk itu adalah kelemahan saya sebagai insan yang tiada sempurnanya...

dan hari ni saya dapati ramai lagi kawan-kawan saya baru buat blog...especially to minor ICT's student...hehehe...syabas buat anda semua...keep it up!


BLOG WALKING....

satu benda yang saya buat bila 0n9 selain melayan facebook ialah blog walking....best kan baca blog orang ni...

saya suka baca ini .....blog atau perkongsian student JAD....penulisnya ada yang terdiri daripada kawan-kawan saya sendiri...banyak yang saya tahu dari blog ini....

blog USTAZ PAHROL...ayat2 yang mampu memberi kesan yang mendalam....bahasa yang mudah difahami dengan simbolik yang sesuai....

blog kelakar yang kalau baca tak habis-habis nak gelak...blog PENYUBIRU dan AZZAM SUPARDI....bolgger yang boleh buat pembaca-pembacanya tidak bosan...hehehe....

juga blog kawan-kawan saya....yang pantas dan tangkas dalam mengupdate blog...hihihi...


saya boleh tahu macam2 perkara yang saya tak pernah tahu...boleh memberi kesan pada hati tatkala membacanya....sebagai panduan.... sebagai motivasi... sebagai nasihat...sebagai pedoman....dan sebagai segala macam lagi....


okey lah...itu yang saya dapat setelah setahun menulis blog...setakat ni tak terfikir nak tutup blog ni...akan diteruskan selagi yang mampu...siapa pembaca tak kisah...yang saya tahu blog ini ada pengunjungnya walaupun tak ramai...

i've really appreciating all of you readers...sekali lagi saya mohon maaf jika ada tersalah tulis...
teruskan mengunjung blog ini...


~nobody is perfect except Allah Almighty...~




wallahua'lam...

wassalam....

No comments:

Blogger templates

About this blog

"Ya Allah bukakanlah pendengaran hatiku untuk mengingatiMu,kurniakanlah bagiku ketaatan kepadaMu dan ketaatan pada RasulMu serta beramal dengan kitabMu"....

Blogger news

Lilypie Angel and Memorial tickers

peringatan...~

sesaat matamu berkedip ingatlah ALLAH sedetik jantungmu berdegup ingatlah ALLAH sehalus budimu ditabur ingatlah ALLAH sekilas hatimu ditaut ingatlah ALLAH