Monday, March 22, 2010

bahagia..~

assalamualaikum wbt...

Bahagiakah seorang ibu jika tanpa perhatian seorang anak?
Bahagiakah seorang ibu tanpa satu pun panggilan telefon untuk bertanyakan khabar?
Bahagiakah seorang ibu jika seorang anak tidak pulang menjenguk?
Bahagiakah seorang ibu jika perbuatan seorang anak yang menyakitkan hati?
Bahagiakah seorang ibu seandainya orang lain lebih diutamakan oleh anak sendiri?
Bahagiakah seorang ibu sekiranya seorang anak melupainya?
Bahagiakah seorang ibu jika seorang anak tidak pernah menghargainya?
Bahagiakah???????????

Buat renungan semua dan juga untuk diri sendiri….Na’uzubillah kita minta dijauhkan dari golongan2 yang diatas…siapakah kita tanpa seorang ibu..jangan ingat kita tu hebat…..tak ada redha Allah tanpa redha ibu…sesungguhnya syurga itu dibawah telapak kaki ibu….

Selagi seorang ibu masih bernyawa,hormatilah,sayangi dan lindungilah ibu kita semua…jangan kita menyesal setelah semuanya ditarik Allah…jangan hanya menyesal setelah perginya seorang ibu…yang juga hilangnya doa yang bermanfaat…hilangnya gah seorang anak tanpa pengampunan seorang ibu..

Tiada yang terbaik melainkan kasih sayang dan doa seorang ibu buat anak tersayang…tapi mampukah kita sebagai seorang anak berbuat sedemikian…fikir-fikirkan….

YA ALLAH,Kau ampuni segala dosa ku terhadap ibuku..rahmatilah hidup ibuku,dan berilah nikmat kesihatan untuknya untuk terus beristiqamah dalam beribadah kepadaMu..
amin...

sayang mak saya forever...

wassalam...

No comments:

Blogger templates

About this blog

"Ya Allah bukakanlah pendengaran hatiku untuk mengingatiMu,kurniakanlah bagiku ketaatan kepadaMu dan ketaatan pada RasulMu serta beramal dengan kitabMu"....

Blogger news

Lilypie Angel and Memorial tickers

Cheeky Quotes

peringatan...~

sesaat matamu berkedip ingatlah ALLAH sedetik jantungmu berdegup ingatlah ALLAH sehalus budimu ditabur ingatlah ALLAH sekilas hatimu ditaut ingatlah ALLAH