Sunday, April 11, 2010

Nikmat syukur…

assalamualaikum wbt...syukur Alhamdulillah...

Saya bersyukur kerana dilahirkan dalam ISLAM…
Saya bersyukur kerana dibesarkan dalam KELUARGA ISLAM
Saya bersyukur kerana diajar menyebut NAMA ALLAH DAN RASUL-RASULNYA..
Saya bersyukur kerana dibesarkan dalam KELUARGA BAHAGIA…
Saya bersyukur kerana diajar MELAKSANAKAN SURUHAN-SURUHAN ALLAH….
Saya bersyukur kerana dikurniakan seorang AYAH YANG PENYAYANG tetapi agak tegas walaupon beliau dah pergi buat selama2nya…
Saya bersyukur kerana dikurniakan seorang IBU YANG SANGAT BAIK dan penyayang..
Saya bersyukur kerana mempunyai ABANG-ABANG YANG GENTLEMAN…..
Saya bersyukur kerana mempunyai KAKAK-KAKAK YANG SPORTING
Saya bersyukur kerana mempunyai ANAK-ANAK PENAKAN YANG BOISTERIOS……
Saya bersyukur kerana dikurniakan SAHABAT-SAHABAT YANG SANGAT MEMAHAMI….
Saya bersyukur kerana dikurniakan AKAL FIKIRAN
Saya bersyukur kerana dikurniakan TUBUH BADAN YANG SEMPURNA
Saya bersyukur kerana diberi peluang untuk BELAJAR DAN DIAJAR
Saya bersyukur kerana mendapat apa yang saya nak…
Saya bersyukur kerana DIRI DIHARGAI

Saya bersyukur kerana segala-galanya adalah yang terbaik buat saya….
Sesungguhnya ALLAH telah menetapkan segala sesuatu ke atAs hamba-hamba-NYA….tiada siapa yang dapat menidakkannya…sesungguhnya nikmat ALLAH adalah tidak terkira..tetapi kadang2 dan mungkin selalu kita lupa nikmat ALLAH kepada kita…sesungguhnya nikmat ALLAH itu tidak mengira pangkat dan usia…jangan rasa ALLAH tidak adil bagi kita…

Firman ALLAH:
“maka ingatlah kepada-Ku..Aku pun akan mengingatimu..bersyukurlah kepada-Ku…dan janganlah kamu ingkar kepada-Ku…”(Surah Al-Baqarah ayat 152)

YA ALLAH,KAU tetapkanlah hati hamba-hamba-Mu ini untuk terus bersyukur kepada-Mu…jauhilah kami daripada pujuk rayu syaitan yang sentiasa menginginkan kami untuk kufur kepada-Mu….bersihkan lah hati2 kami dari sifat2 riak dan takabbur..jadilah kami seorang hamba-Mu yang taat kepada suruhan-Mu dan seorang yang mensyukuri akan nikmat-nikmat-Mu…Amin..

Renung2kanlah…nikmat ALLAH adalah segala2nya…siapalah kita tanpa nikmat ALLAH yang tidak terkira itu..
Wallahua’lam..

Wassalam…

No comments:

Blogger templates

About this blog

"Ya Allah bukakanlah pendengaran hatiku untuk mengingatiMu,kurniakanlah bagiku ketaatan kepadaMu dan ketaatan pada RasulMu serta beramal dengan kitabMu"....

Blogger news

Lilypie Angel and Memorial tickers

peringatan...~

sesaat matamu berkedip ingatlah ALLAH sedetik jantungmu berdegup ingatlah ALLAH sehalus budimu ditabur ingatlah ALLAH sekilas hatimu ditaut ingatlah ALLAH