Wednesday, May 26, 2010

sabar..~

salam a'laik...

semalam balik dari kelas...happy je because kuiz dah habis...tapi bila fikir assignment yang 3 lagi tu,"jiwa jadi kacau"...huhu...semuanya memerlukan kesabaran yang tinggi...mampu ke saya????Insya Allah..

dan semalam pulak,saya menangis seusai baca blog kakak ....memang betul....ingatan kat arwah ayah memang tak pernah padam....

cuba anda fikirkan,setiap benda yang kita lakukan,seseorang itu ada bersama kita.....sampai satu tahap,bila kita kehilangannya,kita akan rasa satu kelainan yang besar...segalanya mudah sahaja berubah dengan satu pemergian....

pastu call rumah pulak dengan niat nak cakap ngan ma...tapi masa call tu ade tetamu pulak (jiran2)...so,saya cakap ngan kak ayu je la...tiba2 jadi homesick...nak balik...sepatutnya saya bersyukur,belajar dekat (dalam malaysia)...apa2 boleh balik...sememangnya saya sangat respect kawan2 yang belaja jauh2 sana...anda memang tabah...

kalau diikutkan hati,nak batalkan saja kehadiran ke "VILLAGE OF KNOWLEDGE 2010" selama 2 minggu...tapi Alhamdulillah,ALLAH beri saya waktu untuk fikir dan semalam dan confirmkan kehadiran kat commitee...

cuti kita boleh cari...tapi ilmu yang memanfaatkan segala-galanya....bukan camp main2 selama 2 minggu tu,tapi sebenarnya sangat membantu saya untuk meneruskan pengajian dalam maths yang makin lama makin mencabar..jadi,apa salahnya saya korbankan cuti yang ada untuk ke camp...

semoga saya diberi kekuatan,kesabaran,ketabahan dalam hidup ini...semoga ALLAH mempermudahkan urusan hambanya ini dalam segenap perkara...
semoga juga saya dapat menyelesaikan segala tugasan yang ada untuk sem ni dengan jayanya....

"setiap kesusahan ada kesenangan'..

rindu mereka...~



>>> S.A.B.A.R <<<

wassalam...



1 comment:

Nadzipah said...

rindu nak balik jugak~~
huhu...tapi tu la..kena sabar..
makin dekat nak balik ni makin emosi x stabil..
huhu..memang nangis masa baca blog kak ayu tu..
baca apa2 yang berkaitan dgn parents mesti nangis skrg ni..huhu...

gud luck utk assignment~~
patut la jarang on9..busy ek

Blogger templates

About this blog

"Ya Allah bukakanlah pendengaran hatiku untuk mengingatiMu,kurniakanlah bagiku ketaatan kepadaMu dan ketaatan pada RasulMu serta beramal dengan kitabMu"....

Blogger news

Lilypie Angel and Memorial tickers

peringatan...~

sesaat matamu berkedip ingatlah ALLAH sedetik jantungmu berdegup ingatlah ALLAH sehalus budimu ditabur ingatlah ALLAH sekilas hatimu ditaut ingatlah ALLAH